(+45) 64 41 22 72 mail@middelfart-gym.dk

Vejledning og støtte

Der er mange, der gerne vil hjælpe…

Studievejledning på STX

På 10’er gangen lige oven for trappen fra kantinen finder du vejledernes kontorer, og her holder studievejlederne til.

Du kan altid henvende dig for gode råd og vejledning. Se vores træffetider, eller send en besked i Lectio. Vi tager gerne en fortrolig og uformel snak om både faglige og personlige ting.

Studievejlederne afholder også nogle timer med hele klassen og orienterer blandt andet om skolens regler, valg af studieretning og valgfag, og om eksamen. Hver klasse har en studievejleder tilknyttet, den samme gennem hele uddannelsen.

Studievejlederen holder samtaler med alle elever i 1g for at sikre, at I er kommet godt i gang og er klar til at vælge studieretning. Samtaler med 1hf-elever foregår ved optagelsen.

Vi holder øje med elevernes fravær, for vi ved, at et stort fravær både kan være et tegn på og føre til faglige og sociale problemer. Og de skal løses – af eleven, men gerne med hjælp og støtte fra os.

Mette Mark
MG1, MG3, MG5, 2a, 2p, 2u, 2x, 3u, 3y, 3z
mm@middelfart-gym.dk

Lea Sose
MG2, MG4, 1p, 2b, 2c, 2y, 3b, 3c, 3x
le@middelfart-gym.dk

Mette Mark
MG1, MG3, MG5, 2a, 2p, 2u, 2x, 3u, 3y, 3z
mm@middelfart-gym.dk

Lea Sose
MG2, MG4, 1p, 2b, 2c, 2y, 3b, 3c, 3x
le@middelfart-gym.dk

Læsevejledning

Når du som elev på 1. årgang er kommet godt i gang på skolen, bliver du og dine klassekammerater alle læsescreenet af en af gymnasiets læsevejledere.

Screeningen viser, hvordan dine læse- og stavefærdig-
heder er, og om du måske har behov for hjælp. I så fald vil læsevejlederen tilrettelægge et forløb med forskelli-
ge elektroniske hjælpeprogrammer.

Det er ligeledes læsevejlederen, som informerer ordblinde elever om mulighederne for særlige prøvevilkår, så eleven kan aflægge prøve på lige vilkår med de øvrige elever.

Elisabeth Gamauf Madsen
MG3, MG4, MG5, 2c, 2u, 2x, 2z, 3b, 3c, 3x, 3z

Malene Ullum Birkholm
MG1, MG2, 1p, 2p, 2a, 2b, 3u, 3y

Elisabeth Gamauf Madsen
MG3, MG4, MG5, 2c, 2u, 2x, 2z, 3b, 3c, 3x, 3z

Malene Ullum Birkholm
MG1, MG2, 1p, 2p, 2a, 2b, 3u, 3y

Matematikvejledning

På MG har vi en matematikvejleder. Hvis du oplever vanskeligheder i matematikundervisningen, kan du få hjælp hos matematikvejlederen.

Allerede i en af de første uger på skolen gennemfører
alle elever en matematikscreening. Viser resultatet, at du har brug for særlig hjælp, fx fordi du er talblind, tilbyder vores matematikvejleder vejledning og støtte.

Jacob Allerelli
ja@mail-mg.dk

Teamledere

På MG har alle klasser en eller to teamledere, der sammen med resten af klassens lærere, studievejlederen, læsevejlederen, matematikvejlederen og skolens ledelse, samarbejder om klassen. Din teamleder kan du altid tage fat i, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp. Teamlederne støtter både klassens faglige og sociale udvikling, og har et særligt fokus på at sikre et professionelt læringsmiljø.

Skolens ledelse

På MG er der et tæt samarbejde mellem klassens teamledere, studievejledningen, læsevejledningen, matematikvejledningen og skolens ledelse. Hver klasse har udover teamledere og de forskellige vejledninger tilknyttet en ledelsesrepræsentant, der sammen med de andre har ansvaret for at sikre et professionelt læringsmiljø i klasserne. Du kan altid kontakte klassens ledelsesrepræsentant, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Ring til os eller send os en mail – så sætter vi dig i forbindelse med den relevante ledelsesrepræsentant.

Studievalg Danmark

Studievalg Danmark vejleder om videregående uddannelser. Der er både undervisningstimer med Studievalg Danmark, og du kan få individuelle samtaler. Du kan læse meget mere på Studievalg.dk