Opfølgningsplan 2025-26
På Middelfart Gymnasium & HF er bestyrelsen i juni 2025 præsenteret for skolens selvevaluering med udgangspunkt i status på og erfaringer fra arbejdet med opfølgningsplan 2024/25 samt skoleårets mange gennemførte undersøgelser og evalueringer.
Indsatsområder
Skolens indsatsområder vil i skoleåret 25/26 fokusere på kulturkonsolidering og mindre justeringer af uddannelsesforløbene. Pædagogisk Udvalg, ledelsen og bestyrelsen varetager forskellige indsatser.
Pædagogisk Udvalg:
- AI har konsekvenser for relationen mellem lærer og elev – og påvirker ligeledes elevernes opfattelse af sammenhæng mellem forskellige undervisningselementer; vi bør derfor blive mere tydelige mht.:
- Respons/feedback fra læreren
- Sammenhæng mellem skriftligt arbejde og karaktergivning
- Elevernes oplevede arbejdspres; frygt for at mistænkes for uretmæssig brug af AI
- Flerfaglige forløb på STX justeres
- SR-orientering justeres
- Relationsarbejde (kulturkonsolidering, elevrettet)
- Den Gode Stemning vs. Tydelige rammer/regler
- Den svære samtale
Ledelse:
- UV-evaluering: Vi skal helt i mål med opfølgende dialog og referat i Lectio
- Mobilpolitik – alle skal med
- NF på HF på en justeret måde – FiP-inspiration og lærerønske
- Det gode, fremtidige samarbejde mellem alle personalegrupper påbegyndes beskrevet (kulturkonsolidering, personalerettet)
Bestyrelse:
- Positionspapir: Omlægning af ungdomsuddannelseslandskabet